واطي وخسيس تأليف محمد عنيبسي حسين



واطي وخسيس
تأليف
محمد 
عنيبسي 
حسين

بعد عشرة طويله بعت فيهـا الغالي والنفيس

علشانكم بعدها تقولوا عــني واطي وخسيس

هاتوا الدفاتر تتقرا وبـــلاش 

منكم التدلــــيس


عشرين سنه حبيتكم وكنت ليكم سند وونيس

وف التعب تناموا وانا حارس أمين وأنيــس

حتي ضناكم هرب وشلت عنكم ألم كوابــيس

وكنت في حبكم مسجون بقلبي كمان وحبيس
 
مشيت بحبي في ركبكم

 وكنت حـــادي العيس

إن مشيتم بأكون سحابة 

تظلكم ودمعي حبيس

فرحان بقربي منكم وكتبت حبي في الكراريس

كان الضنا يآسيكم وصدري بالألم دبابـــــــيس

وفي الآخر ياخلي تقول عني واطي وخسيس

والله يازمن العجب قالواعالأصيل بإنه خسيس

لو قرينا الكتاب صح مكانتش جتلنا الوساويس



وعشان ياخلي بلاطه 

تطردني 

بدون أحاسيس

تقدر بلاطه وتقول خرابه 

وتوصفني بخسيس

بكره البلاطه تبقي فوقنا ساعتها نعض الضريس

دانا عمري مابعتكم إلا اشتريتكم بالغالي النفيس


نسيتوا أنا مين ؟! أنا الواطي وأصلي خسيس

لو عرفتوا أصلي صحيح ,,بلاش لتقولوا كمان تدليس

أنا الأصيل إللي بان وقت الشده إنه حســـيس

وللأسف قريتواالكلام حسيس بإنه ,, خسيس

أنا هبعد وادوس عالحب بقلبي

 بالدبابــــــــيس

أكون بعيد يمكن يجيلكم إبن ناس

 أصيل وحسيس

تبان رجولته وقت الشده أصيـــــــل والا خسيس

وقتها تفتكروا حـــــبي إنه كان درغالي ونفيس

بعد عشرة طويله بعت فيهـا الغــــــالي والنفيس

علشانـــــكم بعدها تقولوا عــني واطي وخسيس


هاتوا الدفاتر تتـــقرا وبـــلاش منكم التدلــــيس

واطي وخسيس
تأليف
محمد عنيبسي حسين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق